معرفی گل استر یا مینا | گلفروشی گلستان نور

گل استر از گلهای بسیار خوش رنگ و چند ساله است که در اواخر تابستان به باغ های ما رنگ و لعاب تازه ای می بخشد. این گل زیبا منبع تغزیه برخی از پروانه های نیز هست. گلبرگ های این گیاه مانند ستاره میدرخشد، به همین دلیل است از این گل در دسته گل ها و گلهای تزئینی بسیار استفاده میکنند. در ادامه با مشخصات بیشتر این گل آشنا شوید.

 

درباره استر

گیاهان استر گیاهی، چند ساله مقاوم به سرما با گل‌های داوودی مانند است و گل‌های استر گرده افشان باغ از اواخر تابستان تا پاییز هستند. این گیاهان گلدار قائم که بسته به تنوع بین 1 تا 6 فوت رشد می کنند، سر گل های ستاره ای شکل دارند که از بنفش تا سفید تا آبی متغیر اند.
با وجود اینکه بیش از 600 گونه استر وجود دارد، دو استری که معمولاً در باغبانی خانگی با آن مواجه می شویم، استر نیوانگلند و استر نیویورک هستند. چندین سال پیش، گونه Aster به چند گونه تقسیم شد. در حال حاضر بیشتر گونه های استر های اروپایی و آسیایی را هستند، در حالی که آنهایی که بومی آمریکای شمالی هستند متعلق به Symphyotrichum هستند.
استرهمه کاره است: بسته به ارتفاع، برای حاشیه ها، باغ های سنگی یا باغ هایی با گل های وحشی مناسب است. علاوه بر این که یک گیاه گرده افشان با ارزش برای زنبورها و پروانه ها است، سر دانه های خوش طعم آن توسط کاردینال ها، جوجه ها، فنچ ها، آجیل ها و بسیاری دیگر از دانه خواران خورده میشود
استرها مناطقی با تابستان‌های خنک و مرطوب و شب‌های خنک در مکان‌هایی با آفتاب کامل تا جزئی را ترجیح می‌دهند. در آب و هوای گرم تر، استرها آفتاب گرم ظهر را دوست ندارند. خاک باید مرطوب اما دارای زهکشی خوب و کمی مرطوب باشد. خاک رس مرطوب منجر به پوسیدگی ریشه و خاک شنی خشک منجر به پژمردگی گیاه می شود. قبل از کاشت 2 تا 3 اینچ کمپوست را در خاک مخلوط کنید..

 

 

چه زمانی باید آسترها را بکارید؟

بهترین زمان برای قرار دادن گیاهان جوان در زمین، اواسط تا اواخر بهار پس از رفع خطر یخبندان است. (به تاریخ های یخبندان محلی مراجعه کنید.)
یا، می‌توانید استر های بالغ و گلدانی را در صورت وجود در مراکز باغ (معمولاً در اواخر تابستان یا اوایل پاییز) بکارید.
استرها را می توان از بذر رشد داد، اما جوانه زنی می تواند ناهموار باشد. در صورت تمایل، بذرها را در پاییز بکارید یا در زمستان در داخل خانه ادامه دهید.

 

نحوه کاشت آسترها

 

هنگام کاشت گیاهان جوان در بیرون از خانه در فصل بهار، بسته به نوع و میزان بزرگی آنها، 1 تا 3 فوت از هم فاصله قرار دهید.
استر های کاملاً رشد یافته، مانند آنهایی که در اواخر تابستان یا اوایل پاییز در دسترس هستند، باید با فاصله حدود 3 فوت از هم کاشته شوند.
در صورت کاشت بذر، به عمق 1 اینچ در گلدان  بکارید و آنها را به مدت 4 تا 6 هفته در یخچال قرار دهید تا خواب زمستانی شبیه سازی شود. این دوره سرد جوانه زنی را آغاز می کند.
به خوبی آبیاری کنید و برای خنک نگه داشتن خاک و جلوگیری از علف های هرز در اطراف گیاهان مالچ پخش کنید.

 

گونه های استر

متداول‌ترین استر های موجود در آمریکای شمالی، استر نیوانگلند و استر نیویورک هستند. هر دوی این گیاهان بومی آمریکای شمالی هستند و گل های بسیار خوبی برای گرده افشان ها نیز بشمار می روند. توصیه می‌کنیم در صورت امکان، گونه‌های بومی استر را بر روی گونه‌های غیربومی بکارید،مچنین به دنبال گونه های مقاوم در برابر بیماری باشید.

 

 

استرهای آمریکای شمالی
استر نیوانگلند : این گونه طیف رنگی از سرخابی تا بنفش تیره دارند. آنها معمولاً بزرگتر از ستاره های نیویورکی رشد می کنند، اگرچه برخی از گونه های آن کوچکتر است.
ستاره های نیویورکی : انواع بسیار زیادی از استر های نیویورکی موجود است. گلهای آنها از صورتی روشن تا بنفش مایل به آبی متغیر است و می تواند دوتایی، یا تکی باشد.
استر آبی: بوته‌دار با گل‌های کوچک به رنگ آبی تا سفید.
هیث استر: این گونه دارای پوشش زمینی کم رشد است .
استر صاف : استر بلند و راست قامت با گل های کوچک و اسطوخودوس مانند.
استر: : دارای چند شاخه در قاعده، ساقه های عمودی سفت، با گل های اسطوخودوسی یا صورتی.
استرهای اروپایی/اوراسیا
ستاره Frikart (Aster x frikartii) ‘Mönch’: این استر متوسط از سوئیس، گلهای بزرگ و آبی مایل به آبی دارد.
ستاره Rhone (A. sedifolius) ‘Nanus’: این استربه خاطر گلهای کوچک، ستاره ای شکل، آبی یاسی و رشد فشرده اش شناخته شده است.

 

حقایق جالب

نام “استر” از کلمه یونانی باستان برای “ستاره” گرفته شده است – اشاره ای به گل های ستاره ای شکل این گیاه.
استرها را «بابونه مایکلماس» می‌نامند، زیرا در حوالی 29 سپتامبر، روز جشن باستانی سنت مایکل، و یک «ربع روز»، نشان‌دهنده گذار به پاییز هستند.
استرها، یکی از گلهای متولد سپتامبر، زمانی برای دفع مارها سوزانده شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *