آشنایی با گل گندم و خواص گیاهی آن

گل گندم

آشنایی با گل گندم و معرفی آن

 

گل های گندم از آن دسته گل های آبی کوچک با شکلی گرد و خار مانند هستند. نام گیاه شناسی آنها Centaurea cyanus است و به دلیل شیوع در مزارع ذرت در اروپا با نام رایج گل ذرت نیز شناخته می شوند.

در حالی که آنها به دلیل رنگ آبی روشن متمایز خود مشهور هستند، این گل ها اکنون در رنگ های صورتی، بنفش، شرابی، سفید و دو رنگ موجود هستند. گل گندم یا Bachelor’s Button یکی از بهترین گلها برای باغ‌ها و باغ‌های کلبه‌ای هستند. آنها در صورت برداشت مناسب تا دو هفته در گلدان دوام خواهند آورد.

در اواخر بهار تا اوایل تابستان، گل های گندم نه تنها بین گل های بهاری و نمایش تابستانی رنگ می دهد، بلکه غذای گرده افشان ها را نیز فراهم می کند. زنبورها، پروانه ها و کفشدوزک ها آنها را دوست دارند. ایجاد زیستگاه و تشویق حضور حشرات مفید یکی از بهترین دلایل برای افزودن این گل های قدیمی و جذاب به باغ خود است.

گل های گندم در آفتاب کامل، شش ساعت در روز بهترین عملکرد را دارند. با این حال، اگر شما یک باغبان آب و هوای گرم هستید، گل های گندم شما از سایه بعد از ظهر استقبال نیز می کنند و در تابستان بیشتر شکوفا می شوند. اینها گلهای فصل سرد هستند و زهکشی خوب را دوست دارند اما خاک نسبتاً ضعیف را نیز می توانند تحمل می کنند.

برنامه‌ریزی کنید که از دکمه‌های کارشناسی برای بهترین اثرگذاری در تکه‌های رنگی انبوه استفاده کنید. آنها نمایشی چشمگیر در قسمت های بزرگ در تخت ها یا حاشیه ها ایجاد می کنند.

با این حال، از آنجایی که آنها بسیار مایلند از بذر شروع کنند، از فرصت استفاده کنید و چند دانه را در باغ سبزی خود به اینجا و آنجا بچینید. رنگی به آن اضافه می کنید و حشرات شکارچی مفید را وارد می کنید تا از برخی آفات باغ پیشگیری کنند.

 

چه زمانی باید گل گندم را بکاریم؟

گل های گندم را می توان در بهار در همه جا کاشت، به محض اینکه بتوان روی خاک کار کرد – حتی قبل از آخرین تاریخ سرمازدگی! باغبانان آب و هوای گرم، اغلب می توانند آنها را در پاییز بکارند.

وقتی در اواسط بهار گل می‌دهند، گل های گندم پاییزی بزرگ‌تر می‌شوند و ساقه‌های بلندتر و شکوفه‌های بزرگ‌تری خواهند داشت. در صورت کاشت پاییزه، آنها را حدود شش هفته قبل از اولین یخبندان خود در زمین قرار دهید. ممکن است کمی ژولیده به نظر برسند، اما باید در فصل بهار ظاهر شوند. باغبانان شمالی ممکن است بخواهند حدود 4 تا 6 هفته قبل از کاشت برخی از گل های گندمرا از بذر در داخل خانه شروع کنند. هنگامی که برگهای واقعی آنها به وجود آمد، یخبندانهای سبک را تحمل می کنند.

 

 

نحوه کاشت گل گندم

گل های گندم  به راحتی و مستقیماً کاشته می شوند و معمولاً نیازی به شروع در داخل خانه ندارند. با این حال، آنها می توانند به خصوص برای باغبانان شمالی که سعی می کنند در اوایل فصل شکوفه دهند یا اگر پرندگان دانه های شما را از خاک می دزدند، می توانند اینگونه باشند.

کاشت مستقیم (بهار یا پاییز)

بستر خاک را با حذف علف های هرز، در مقداری کمپوست و چنگ زدن به آرامی آماده کنید.
¼ اینچ عمق، فاصله 2 اینچ از هم بکارید و کمی با خاک بپوشانید.
به آرامی آبیاری کنید تا خاک مرطوب بماند تا زمانی که بذرها جوانه بزنند.
با گذشت زمان 2 مجموعه از برگ های واقعی نازک به تراکم 1 تا 2 بوته در هر 12 اینچ ظاهر می شوند. گیاهان رقیق شده را می توان به قسمت های دیگر باغ پیوند زد یا در ظروف قرار داد تا رنگی روی عرشه ایجاد شود.

 

رشد کردن گل گندم

گل گندم و راهی عالی برای افزودن رنگ های متضاد به پالت رنگ های گرم معمولی باغ های گل ما – سفید، زرد، نارنجی، صورتی و قرمز است.
گل های گندم کمی خاک خشک را می توانند تحمل می کنند، بنابراین در آبیاری زیاده روی نکنید. نیاز آبی آنها در حد متوسط است.
قبل از کاشت مقداری کمپوست در بستر بکارید، اما در طول فصل رشد کود ندهید. آنها به آن نیاز ندارند. گل گندم در خاک با حاصلخیزی متوسط به خوبی عمل می کنند.
گل های گندم معمولاً نیازی به پایه ندارند، اما انواع بلندتر می‌توانند پس از طوفان یا در مناطق بادخیز مستعد خوابیدن باشند.

 

نکاتی جالب در مورد گل گندم

  • گل های گندم چند ساله نیستند اما به راحتی دانه می دهند. آنها را در محلی بکارید که سال آینده اگر برگشتند تعجب نکنید.
  • گل های گندم خوراکی هستند! از آنها برای تزئین دسر یا اضافه کردن به سالاد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *