معرفی گل کوکب کوهی یا سوسن چشم سیاه

سوسن چشم سیاه
سوسن های چشم سیاه که مورد علاقه گرده‌افشان‌ها هستند، معمولاً از بهار تا تابستان شکوفا می‌شوند و اغلب مزارع باز را با زیبایی زرد طلایی خود می‌پوشانند.در این مقاله، یاد بگیرید که چگونه از این گل وحشی بومی مراقبت کنید، چه زمانی آن را قطع کنید و چگونه بذرها را برای کاشت مجدد ذخیره کنید.

سون چشم سیاه چیست؟

“کوکب کوهی ” یا سوسن چشم سیاه ،مرکز قهوه ای تیره و گلبرگ های زیبای ستاره مانند دارد. این گل عضوی از خانواده ستاره ها، Asteraceae و بومی شرق آمریکای شمالی است. و در حالی که برخی از گونه های سوزان چشم سیاه نام های اضافی دارند – مانند گلوریوزا گلوریوزا – همه آنها متعلق به رودبکیا هستند. جنس سوسن های چشم سیاه با برگ های 6 اینچی، ساقه هایی به طول بیش از 8 اینچ و گل هایی با قطر 2 تا 3 اینچ 1 تا 3 فوت یا بیشتر رشد می کنند. پروانه ها، زنبورها و سایر حشرات برای شهد جذب گل ها می شوند. هنگامی که آنها شهد را می نوشند، گرده ها را از گیاهی به گیاه دیگر منتقل می کنند و باعث رشد دانه هایی در آن می شوند که می توانند به راحتی با باد حرکت کنند.
در باغ، آنها در مناظر، مرزها، باغ پروانه ها یا ظروف به خوبی عمل می کنند. همچنین، آنها گل های شاخه بریده زیبایی هستند.

نحوه کاشت سون چگونه است؟

سوسن های چشم سیاه در آفتاب کامل رشد می کند. آفتاب جزئی را نیز تحمل می کند، اما شکوفا نمی شود. بهتر است خاک حاصلخیز باشد، اگرچه این گیاه می تواند شرایط سخت را هم را تحمل کند.
گیاهان جدید را در بهار پس از عبور از همه خطرها در پاییز بکارید. دمای مطلوب خاک برای جوانه زنی 70 تا 75 درجه فارنهایت است. سعی کنید در تابستان گرم از کاشت خودداری کنید زیرا ممکن است نتیجه خوبی نداشته باشد. در صورت کاشت بذر، بذرها را حدود 6 هفته قبل از آخرین یخبندان بکارید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.
گیاهان باید 18 اینچ از هم فاصله داشته باشند. علف های هرز را بردارید و خاک را شل کنید. یک سوراخ چند اینچ پهن تر از گیاه ایجاد کنید و در سوراخ قرار دهید. سوراخ را با خاک پر کنید، به آرامی بکوبید و خوب آبیاری کنید.

نکات جالب

سوسن چشم سیاه معنای عدالت را تداعی می کند.
نام جنس Rudbeckia به دانشمندان سوئدی اولاوس رودبک (1630-1702) و پسرش اولوف رودبک (1660-1740) معروف است.
نام گونه hirta به معنی “مودار” است و به موهای کوتاهی که برگها را می پوشاند اشاره دارد.

آفات / بیماری ها

سوسن های چشم سیاه گیاهان مقاوم در برابر آهو هستند. این بدین معنی است که آهو به گل نزدیک نمی شود.
بیماری‌ها: سفیدک پودری، زردآب، سوختگی بوتریتیس، سوختگی جنوبی، لکه زاویه‌دار برگ، لکه‌های قارچی، سفیدک کرکی، زنگ، لکه‌های سفید، پژمردگی ورتیسیلیومی.
آفات: شته ها، نماتدها، راب ها و حلزون ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *